دنیای مدیریت و کسب و کار

اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی (مرچندایزینگ؛ هنر هشتم)

دنیای مدیریت و کسب و کار

اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی (مرچندایزینگ؛ هنر هشتم)

دنیای مدیریت و کسب و کار

بنام آفریننده زیبایی ها. سلام به همه همکاران، دانشجویان و علاقه مندان حوزه کسب و کار، بازاریابی و خرده فروشی. امروزه موضوع چیدمان فروشگاهی یا مرچندایزینگ، از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه و استراتژیکی در دنیا برخوردار بوده و از آن بعنوان یکی از مهمترین مولفه های افزایش فروش و معیارهای انتخاب فروشگاه از جانب مشتریان یاد می شود. اما متاسفانه در کشور ما، به یکی از خلاءهای مهم در اصول فروشگاه داری تبدیل شده است (به جز معدود فروشگاه های بزرگ و امروزی تر نظیر هایپراستار). به همین دلیل و با توجه به تقاضاهای دوستان و همچنین اهمیت موضوع، تلاش می شود تا در این وبلاگ، علاوه بر مباحث کسب و کار، فروشندگی و بازاریابی، به مبحث طراحی و چیدمان فروشگاهی در ایران و جهان پرداخته شود.

گزارش بازدید شماره 10- فروشگاه رفاه؛ زاهدان

جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۰ ب.ظ

لوگوی وحید نثائی


شاید بعد از گذشت سالیان سال از زندگی چند ساله من در شهر زاهدان، و خاطرات تلخ و شیرین بسیار و البته کسب تجربه ارزنده از زندگی در کنار مردم دوست داشتنی آن خطه، برگزاری دوره در این شهر، اتفاق خوب یک سال اخیر من بوده است. در کنار این اتفاق خوب، افتخار آشنایی با سرکار خانم فدایی، یکی از مستعدترین، کوشاترین و در یک کلمه، رفاهی ترین و البته محبوب ترین مدیران استانی رفاه، دلیل مضاعفی برای خوشحالی و تجدید خوشایند خاطرات گذشته برای بنده فراهم نمود. بدون شک، استفاده این مدیر جوان از تجارب بالای برخی از مدیران موفق در استان های دیگر همچون جناب منصوری، امیری، صبوری و غدیر، آینده بسیار روشنی برای ایشان (که کمتر از یک ماه است مسئولیت مدیریت استان را بر عهده گرفته اند) و شعب استان تحت مدیریتشان قابل تصور است.

یکی دیگر از نقاط مثبت این بازدید، مشاهده پرسنل تقریبا هماهنگ و یکدست، خوش پوش (اغلب خانم های دارای یونیفرم) و با طراوتی بود که در طول برگزاری دوره و بازدید از سطح فروش، حضور مستمر مدیریت را در کنار خویش احساس می کردند که این، خود باعث افزایش انگیزه یادگیری در آنها شده بود. با این حال فروشگاه زاهدان به لحاظ ترکیب و کیفیت نیروی سطح فروش و شاید نیروهای ستادی و دفتری، نیازمند پوست اندازی (از نظر کسب مهارت و دانش و اثربخشی فروش) می باشد. در خصوص چیدمان فروشگاهی نیز، می توان گفت امتیاز و نقطه مثبت چندانی دیده نشد و در بسیاری از موارد، چیدمان ساده، بدون نظم، بی روح و آشفته ای به چشم می خورد که نشان از کمبود آموزش و بعضا بی علاقگی و بی تفاوتی مرچندایزرها نسبت به آرایش کالاها داشت که مطمئناً در بازدیدهای بعدی، این گونه نخواهد بود.

















نظرات
















































آدرس وبلاگ تازه های مدیریت


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی